Raggning del 2 ... till killarna!

För killarna!

Nu ska jag hjälpa er killar haha lyckat att ta hjälp av mig jag som ha en sådan tur med mig:P Så jag tar hjälp av några killar också.
I förra inlägget så skrev jag om dåliga raggningsrepliker , va man inte ska säga.

Så nu ska jag berätta lite om va man kan göra och säga om man inte kommer på något och att du inte vill vara dig själv vilket alltid funkar bäst i längden om det inte gör det för stunden.



Här får ni första exemplet =)



Om man står någonstanns och en tjej går förbi eller tvärtom så kan man senare gå fram till henne, gärna bakifrån och knacka henne på axeln. Så säger man "Känner du igen mig?" om allt går som planerat så säger hon "Nej". Då säger du antingen "Är du säker på att du inte känner igen mig?" eller så går du direkt till nästa steg som är att säga "Men jag gick ju förbi dig alldeles nyss" eller "Du gick förbi mig" eller vad det nu blir. Det här är en i de allra flesta fall lyckad raggningsreplik som resulterar i att tjejen i fråga börjar skratta.

Här får ni andra exemplet =)

En replik inte helt olik den första, det går ofta hem att bara gå fram till tjejer och säga konstiga saker, saker som ingen tidigare har sagt. Det är då man kan få dem att reagera på sätt andra än de vanliga som till exempel, åh nej inte en till. Det har hänt att jag har börjat prata med helt för mig okända tjejer och sagt saker som "Tjena lina, trevligt att träffa dig igen" då förstår hon ingenting och ser väldigt frågande ut och frågar va eller något i den stilen. Då säger du "Men Lina, det är ju jag! Känner du inte igen mig" sen säger du "Haha, jag bara skojade hur är läget?". En riktigt bra replik, helt klart!


Och här får ni det tredje exemplet =)


En annan variant med att säga något konstigt och ovanligt kan vara när tre tjejer står tillsammans, då går du fram och frågar något i stil med "Har ni sett en svart golden retriever, ungefär så här lång (osv..)?" Då säger de nej det har vi inte. Då säger du "Okej, vad tråkigt det är väl bäst att jag tar era telefonnummer så jag kan ringa om jag ser den så att ni inte behöver leta längre". Denna är bra eftersom den är så pass oförutsägbar och ofta framkallar skratt.

Men om ni frågar mig (Felicia), så tror jag nog att man börjar skratta . Men frågan är om vi skrattar me er eller åt er :S






LYCKA TILL!!! haha


Kommentarer
Postat av: natalie

haha, det var ju bra idéer som jag inte ens har tänkt på innan:P

2010-01-10 @ 19:24:07
URL: http://leetornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0